zaterdag 22 december 2007

Hee, die ken ik!

Die kreet slaakte een vrouw toen ik met Doris achterop de fiets bij het verkeerslicht stopte. De vrouw stond er al en keek op toen wij naast haar gingen staan.
Ik was even in verwarring gebracht, stond er nog iemand achter ons? Maar nee, ze doelde op Doris.
Hee, die ken ik, ja zij is laatst weggelopen uit de stoffenwinkel! Nou, nu kan ze niet weglopen ze zit lekker veilig achterop!
Het licht sprong op groen en ze fietste verder.
Doris is inderdaad laatst weggelopen uit de stoffenwinkel, onder het wakend oog van maa en oma vandaan. Ze liep al bijna op de busbaan toen ik haar te pakken had, ze was opgevangen door een aardige man die daar liep.
Maar waarom herkende die vrouw Doris meteen? Ik denk doordat ze haar groene jas aanhad, die is geborduurd met slingers gekleurd band. En aangezien ik deze zelfgemaakt heb is er maar een van. Niet bepaald onopvallend dus...

Voorkant jas


Achterkant jas

Geen opmerkingen: