vrijdag 3 oktober 2008

zwart/wit

Voor Doris een zwart/witte set gemaakt, shirt is model Antonia en de broek model Qumaira, beiden van Farbenmix.
Toen ik klaar was met de set wilde ik het even gaan strijken, dat staat iets mooier op de foto en maakt het werk echt af.
Het strijkijzer niet te warm, de stof van de broek en ondereind van de mouwen is geen katoen.
Ik zet het ijzer op de linkermouw en ga in een seconde dwars door de stof heen. De hele onderkant is weggebrand, de locknaden goed zichtbaar.
Het huilen stond me nader dan het lachen, helemaal toen ik de zool van het strijkijzer zag. Daar zit nu een mooi blokjespatroon op gebrand...

Ik ben allang blij dat ik niet met de broek begonnen was, dan was hij zeker in de kliko beland.
De onderkant van de mouwen afgeknipt en er een randje bloemetjestricot aangezet. Afgewerkt met een grijs bandje.
De hele set, helaas ongestreken ;)

1 opmerking:

atelierlemlem zei

Jammer van je strijkijzer, maar het is eigenlijk heel mooi met dat randje aan de mouwen hoor!
Het staat je dochtertje heel leuk!