woensdag 11 juni 2008

Delfsblauw

Voor mezelf een zomerjas gemaakt, model Jadela van Farbenmix. Deze gaat maar tot maat 50/52 en ik heb toch echt maat 56 nodig. Nu is het patroon niet zo ingewikkeld en ik heb de gok genomen om 'm te vergroten. Ik had zoiets nog nooit gedaan, 1 maat wel maar geen 2 maten.
Het is aardig gelukt al zeg ik het zelf, bij de borst had het iets minder wijd gekund.
Wel vond ik de mouwen erg smal vallen, ik zou geen ruimte hebben om iets met lange mouwen onder de jas te dragen. Daarom heb ik een smalle spie in de mouwen gezet zodat er wat meer uimte kwam en de mouw iets wijd uitloopt.



Hoe trek ik altijd een jas aan? Nou, met veel gezwaai!

Ik heb de jas dubbel draagbaar gemaakt.

Tegen koude oren:

De jeanskant buiten
De delfsbauwe tegeltjeskant buiten:
(waarom een delfsblauwe jas? Geen idee maar ik vind als je wat doet dan moet je het goed doen).

Ik wil altijd een binnenzak in mijn jassen, de veiligste plek voor je portemonnee. Omdat de jas dubbel draagbaar is komt de binnenzak ook buiten te zitten. Het moest dus wel een mooie zak worden.
Ik vind paspelzakken altijd wel strak staan maar ik had er nog nooit een gemaakt. Met dank aan de dames van Sancho en het Kniphandboek durfde ik de sprong te wagen. Niet gek voor een eerste poging:

De jas zit heerlijk maar ik kan voorlopig geen delfsblauwe stof meer zien!!

Geen opmerkingen: