vrijdag 20 juni 2008

Patchworkrok

Hij is af! De patchworkrok waar ik vol goede moed aan was begonnen. Het is me 100% meegevallen moet ik zeggen.
Door een rekenfoutje zat ik in de vierde baan al op 80 lapjes, een beetje veel als je nagaat dat de zesde baan 91 vierkantjes zou moeten bevatten. Iedere baan is 1 2/2x de lengte van de voorgaande, ik zou dus aan mijn 242 vierkantjes nooit genoeg hebben!
Ik kon de fout gelukkig nog op tijd herstellen.

De rok in een halve cirkel. Ik heb geen ruimte in huis om een hele cirkel neer te leggen.



Detail rolzoom. Ik heb de zoom gemaakt met veelkleurig borduurgaren in boven- en ondergrijper in de locker.
Het duurde ruim een half uur voor ik helemaal rond was.

Doris' juf zou even een foto maken van mij in mijn rok. De peuters keken vol belangstelling toe en ik kon het niet laten een gekke bek te trekken...

Het is een heerlijke draairok!

1 opmerking:

Anoniem zei

Tis mooi wat je maakt. Vooral voor de kleding voor jezelf weet je elke keer iets moois te maken. Mijn complimenten.
Bieb