zondag 16 maart 2008

"Snelle" broek

Aangezien Doris groeit, dat moet ook, worden haar broeken te kort. En om ons meisje niet met 'hoog water in het dorp' rond te laten lopen had ik het plan opgevat om even een snelle broek tussendoor te maken.
Dat even werd 5 dagen! Mijn plan was om hem helemaal in elkaar te zetten met de lockmachine. En daarvoor een vierdraads kettingsteek te gebruiken. Voor mezelf gebruik ik altijd de vijfdraads maar dat leek me voor een kinderbroekje een beetje teveel van het goede.
De vier- en vijfdraads kettingsteek stikt de panden aan elkaar en werkt de zomen gelijk af. Scheelt een heleboel werk.
Nadat ik de machine had ingeregen ging ik vol goede moed aan de slag maar het wilde niet lukken. Hij bleef maar steken overslaan, draadbreuk en geen kettingsteek willen maken of de locksteek was niet goed qua spanning. Dit gaf veel spanning bij mij, want wat deed ik verkeerd?
Ik heb van alles geprobeerd, opnieuw inrijgen, machine schoonmaken, oliën, spanningsplaatjes stofvrij maken, nieuwe naald erin maar niets mocht baten.
Uiteindelijk heb ik nog een klos garen gepakt en de machine ingeregen op de 5 draads kettingsteek en ja hoor, hij deed het zonder mankeren... Binnen een kwartier zat de broek in elkaar en kon ik gaan doorstikken.
Wat er nu niet goed ging weet ik niet maar wat ik wel weet is dat ik blij ben dat ik 29 juni bij Leonie de lockworkshop ga volgen!

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik heb een aantal jaar geleden ook een lockworkshop gevolgd bij leonie, helemaal uit belgië tot daar gereden! Het was heeeel leerrijk en kan sindsdien bijna alles wat mogelijks is met mijn lockmachine, zalig!