maandag 24 maart 2008

Verknipt


Nadat ik de gordijnen voor Doris' kamer had geplooid en ze ophing om de lengte te bepalen bleek dat 4 banen iets teveel stof opleverde en drie te weinig. De vierde baan met verduisteringsstof en al doorgeknipt en zo een goed passend gordijn gemaakt.
Zat ik met stuk gordijn dat al helemaal geplooid was maar te smal voor een raam. Ik wilde op mijn hobbykamertje een nieuw overgordijn en besloot dit stuk daarvoor te gebruiken. Er waren nog stukken stof over omdat de banen veel te lang waren. Een stuk doormidden geknipt en boven elkaar vastgelockt. Het nieuwe stuk was lang genoeg had ik met behulp van het oude gordijn gemeten. Verduistering op maat geknipt en met gordijnband aan het bestaande stuk gelockt. Plooien genaaid, een zoom onderin en ophangen.
Blijkt het zo'n 15 cm. te kort te zijn! Ik had keurig de nieuwe lap langs det oude gordijn gelegd maar was vergeten zoomtoeslagen te rekenen!
Gelukkig was er nog stof en heb ik een band van 15 cm. onder het gordijn gemaakt. Het verdient niet echt een schoonheidsprijs. Hij trekt rechts een beetje omdat de zoom er niet helemaal goed inzit maar er moeten nog runners op de rail, dan kan ik het zoompje even opnieuw doen.

Geen opmerkingen: